Thursday 2 October 2008

可怜的部落格 (Poor Blog)

要写这篇文稿时,心里觉得怪怪的。不是怕写的不好,是觉得应不应该写。每天,当我看到拜访我部落格的数目在上升时,就不会快乐。为什么呢?因为我本身有疑问,我很想问的是:-

1)他们明白我的部落格要表达什么吗?
2)他们可以从我的部落格得到什么吗?

如果那答案是<没有>,我会很失望。

每一天,我可以看一百个部落格,但如果你问我得到什么,我会说很少。将心比心,自己在看别的已经是这样的结论,自己的部落格给别人知识这样少,又何必强求呢!

--------------------------------------------------------------------------------
To write this little opinion , that was strange. Is not afraid to write the bad, just feel that should not be written. Every day, when I open my blog and see the rise in the number of visitors, it did not bring me happy. Why? Because I have doubts, I would like to ask: -

1) Is it my point of view inside my blog, can deliver to reader?
2) Is it anybody read my blog could capture any new knowledge?

If the answer is "No" I will be felt disappointed.

Every day, I can visit 100 blogs, but if you ask me what I get. Honestly,I would say very little. So, as long as my blog quality does not improve, I think I should not expect my readers gain anything from my blog. I should continue contribute more effort on it and trying hard to provide reader gain more after reading my blog.

2 comments:

7u1 said...

其实呢。。。
我觉得。。。
写部落格。。。
不一定要别人看得懂。。。
虽然有人说这样只是孤芳自赏。。。
但我不在意。。。
因为总有人看得懂。。。
会欣赏。。。
我的部落格都写一些,
对别人没有什么重要的东西。。。
但对我来说那都是我的感觉,风格。。。
不管别人,
自己高兴就好。。。

bluefiz said...

有时候非凡是孤独的
所以看开点,不要太介意人家会得到什么
顺其自然,学会知足哦 T.T